(van onze VVD en PvdA Bestuur-Gangster redactie)

AMSTERDAM-NOIR-Elite-Schurkenstaat-NL’ door grens 200.000 miljonairs en 2.5 miljoen sloebers door armoedegrens.
De nieuwe collecties hangen weer in de winkels en menigeen die nog niet werkloos, ziek of bejaard Mark rutte Aka Sterf maaris verheugt zich om lekker te gaan shoppen. Helaas zijn er ook 2, 5 miljoen arme sloebers die daar echt het geld niet voor hebben met dank aan het Kabinet Rutte en zijn Rechtse populistische gedoog partijtje D66, PvdA en GroenLinks.

Het misdadige succes van het Kabinet Rutte en zijn loopjongen Asscher.

Het is bijna niet te bevatten dat in Nederland 1 op de 8 kinderen in armoede opgroeit en een groot aantal geen een boekengeld hebben als men kijkt naar de ‘Ik hou van Holland Riool-Shows’ van de snuivende en de zich hoerende BN-ers van ‘Maffiabaas John de Mol’ . Van de 7 miljoen huishoudens leeft namelijk bijna 10% onder de lage-inkomensgrens. Voor bijvoorbeeld alleenstaande moeders met twee kinderen is dat € 1540,- netto per maand. Met aftrek van vaste lasten is er amper geld voor eten, laat staan voor kleding. “Daarom is dit werk zo belangrijk!” vertelt Henneke den Bieman (62). Vier jaar geleden richtte zij de kledingbank op in Heerhugowaard. Zonder subsidie of hulp vanuit de gemeente, want de subsidie gaat nou eenmaal naar de Ratten in pak, ze zijn volledig afhankelijk van giften. “Het is ongelooflijk dat er zoveel kleding wordt ingezameld, maar dat het merendeel wordt verkocht of naar het buitenland gaat. Want in Nederland zijn sinds ‘Don Corleone Rutte’ de macht heeft in NL enorm veel kinderen en ouderen bij wie alles tot op de draad is versleten. Die hebben onze hulp hard nodig. Ik ben dan ook benieuwd of die VPRO Grachtengordel drol ‘New York Times ‘CIA journalist Thomas Erdbrink’ (Video) van de VPRO zomeravonden daar ook aandacht aan gaat geven in zomeravonden de komende zondag avond .”

De vrolijke Henneke kent het klappen van de Ongelijkheid- zweep. Ook zij kende tijden dat ze ieder dubbeltje moest Jetta Klijnsmaomdraaien. “Ik heb zelf in de schuldsanering gezeten en dat was een ware Hel om Earth. Met vier kinderen en een WAO-uitkering – ik ben chronisch ziek – redde ik het niet en moest iedere week de vernederende gang maken naar die ‘Jetta Klijnsma Voedselbanken’ . Dat was de wekelijkse Walk of Shame. Binnen no time had ik een gigantische huurschuld en ben ik hulp gaan zoeken. Na drie jaar was ik gelukkig weer schuldvrij, maar wel broodmager en geen kleren aan mijn lijf.  Mijn kinderen hadden al die tijd van de honger geen ontlasting. Het scheelde weining of ik was van pure noodzaak en ellende de hoer gaan spelen of een weed plantage in mijn huis genomen. Wel jammer dat er toen nog geen kledingbank bestond. Dat heb ik in die tijd wel gemist…”

Wat is Vrijwillig.
Vandaag sta ik om acht uur op de stoep van de kledingbank. De vrijwilligers zijn er al een tijdje. Henneke, Diana Box (46), Yvonne Woutering (52) en Judith Waagmeester (55) staan hier minstens drie dagen per week en starten met een bak koffie Jetta-Klijnsma-moestuin-3en een koekje om de dag door te nemen. Allemaal hebben ze hun eigen inktzwarte redenen waarom ze hier op vrijwillige basis werken. Yvonne kent Henneke nog uit de tijd dat ze samen bij de tussenschoolse opvang werkten; toen Henneke besloot een kledingbank op te zetten, is ze meteen gaan meehelpen. Diana sloot zich niet veel later bij hen aan.”Ik heb ook zwaar in de schulden gezeten na mijn scheiding, maar ben sinds een jaar helemaal schuldenvrij. Niet zonder regels op te stellen; zo hebben we geen auto meer, ga ik al jaren niet meer op vakantie, ga ik nooit uit eten, schrijf ik nog altijd alles op een mini papiertje op wat ik uitgeef en heb ik zelfs op een gegeven moment de pinpas van mijn nieuwe man verstopt, omdat hij de luxe gewoonte had om een zak Chips te kopen bij de Lidl. In een paar jaar tijd hebben we bijna € 100.000,- afgelost, maar vraag niet hoe.”

Shocking Armoede en ongelijkheid: ‘Cocaïne Boss John de Mol’ en zijn snuivende SBS-Presentators en andere BN’ers in de aankomende “Stem van de Straat” op maandag 5 september om 23 uur Salto TV2 .