(door de op een haar na failliete ‘bejaarde-GOEDMENSEN- Vod De Volkskrant’ met ‘Journalist-Hoer Menno van Dongen’ en bewerkt door onze waarheidscommissie)

AMSTERDAM-NOIR-Moet ‘Maffia Boss John de Mol’ weer de drugs in(Video) 
ITV ‘koopt’ Talpa voor een drol.De ‘Maffia Boss -Bagger psychopaat- John de Mol’(Video) lijkt onverzadigbaar met geleend geld en begint steeds meer op de ‘Titanic-TV10 te lijken die toen ook al die nu bejaarde en aftandse zelfde ‘Junkie-BN-Hoeren’  wegkaapte waaronder de inmiddels beruchte ‘SBS-Coca-Banana Frank Masmeijer’ en failliet ging.

Er is de facto geen mens onder de 60 jaar nog in geïnteresseerd  in de ‘Junkie BN-hoeren’ van ‘Maffiaboss John de Mol’, die hun eigen moeder voor poen verkopen en als echte’ Drugs-Pushers'(Video) met name de Laagste Klasse Gokverslaafd maakt. Daar horen wij de Volkskrant niet over, hij kijkt wel uit ‘journalist-Hoer-Menno’, want dan zit ook hij gelijk in de hongerbijstand.

#Metoo-Johnny de Mol’ gaat zijn Potloodventen bij SBS6 van ‘Psychopaat-Bagger-John de Mol’(Video) .

Zo gingen‘Politie-Informant en Huil-acteur Peter R. de Vries’ en Bral-Presentators’ Twan Huys (Video) en de Three Stooges René van der Grijp, Johan Derksen en Wilfred Genee(Video) al naar ‘SBS-Maffiabaas John de Mol’.  De Vries zijn ‘SBS-Judas- Raadkamer’(Video) is al weer geflopt en van de bejaarde ‘Randdebielen-Buis’ gehaald. Wie volgt? Waarschijnlijk de hele rits en daarna gaat SBS net als zijn voormalig ‘Sport 7-Tv-zender’ failliet. John Mol heeft namelijk ook nog eens de pech dat zijn kijkers uit de Laagste Klasse 7 jaar eerder dood gaan door het misdadige regiem van ‘Taxfree-Shell-Rutte’ en zijn ‘billenmaatje-Junkie-Gordon’ (Video)dan de bejaarde Kijkers naar de’ Grachtengordel-Subsidie-vreters’ de ‘Elitaire Priet praat- Staatsomroepen de VPRO en BNNVARA. Maar wat ronduit levensgevaarlijk is dat de hele corrupte en laffe Gerechtelijk macht gedwongen(Video) door de Beschermheer Herman Bolhaar van de laffe en altijd liegende Peter R. de Vries ook de overstap heeft gemaakt naar SBS. Dat laatste is een aanslag op de onafhankelijke rechtspraak en daarmee een vraag voor de toch extreme corrupte Gevestigde Orde Democratie met hun Puppet de “Omgekeerde VVD-Robin Hood Rutte”.‘(Video)
De lijst met door het ‘Wit-Was-Fraude-Talpa Network’ bij RTL-Riool weggekaapte sterren over het algemeen bejaarde ‘Junkie- BN-Hoeren‘ wordt steeds langer met zijn zus de ‘Oerdomme Linda’, zijn Dwergzoontje “Metoo & Junkie-Johnny de Mol Jr. en ‘Junkie Wendy’ van Dijk als recente aanwinsten. In ruim een jaar kocht hij SBS, een groot e-commercebedrijf, ‘Fake-News-persbureau ANP’ en het ‘randdebielen – YouTubekanaal StukTV’ met geleend geld  en die staan in verhouding tot Google en facebook  als een plaatselijk marginaal ‘Mams en Paps- Mediabedrijfje’, maar volgens de Volkskrant en ‘Journalist-Hoer Menno’ (Video) kan Domme De Mol daarmee de strijdt aan gaan met Werelds grootste Media Corporate crime Reuzen Google en Facebook met meer dan miljard gebruikers. Facebook heeft daarnaast ook nog WhatsApp. In een telefonische toelichting vertelde Zuckerberg nog aan ons dat WhatsApp wereldwijd 1,5 miljard gebruikers heeft die dagelijks 60 miljard berichten versturen. Facebook is met 1,79 miljard maandelijkse actieve gebruikers met afstand het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld. Van die 1,79 miljard zijn er 1,18 miljard dagelijks actief. Facebook is nu in 129 van de 137 door Vincenzo Cosenza onderzochte landen het meest gebruikte sociale netwerk.

What ‘Maffiaboss John De Mol’ and Crimegroup Talpa Media en de Volkskrant Don’t want you to Know!(Video) .

Het zijn (domme) stappen die de vraag oproepen wat de (Mafffiaboss)- De Mol nu eigenlijk van (Bagger)-plan is, aldus de op een haar na failliete ‘bejaarde-GOEDMENSEN -Vod -De Volkskrant.’ Die vraag is soms lastig te beantwoorden, mede omdat de reeds meerdere malen geflopt en op een haar na failliet gegane  mediamagnaat Maffia Boss diepgravende interviews in dag- en weekbladen uit de weggaat omdat hij nu eenmaal net zo dom is als zijn zus  ‘Oerdomme Linda‘ en alleen maar een kunstje heeft geleerd en dat is ‘Bagger-Tv’ maken en zich uit zakelijke overwegingen niet te veel in de ‘geleende’ kaarten laat kijken. Zo dom is hij ook weer niet. Wat we wel weten volgens ‘Hoer-Menno‘: De Mol wil een multimediaal bedrijf bouwen dat op tv, radio en online de strijd aankan met internationale giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon. Maar wat zijn de bouwstenen die hij daarvoor nodig heeft? Daarover sprak  ‘journalist-Hoer-Menno’ met De Mol zijn corrupte en gewetenloze rechterhand bij Talpa Network, ‘Riool-Rat in pak Pim Schmitz'(Video), en een handvol kenners(kuch), van wie sommigen alleen op achtergrondbasis( ander woord voor anoniem, want zij zijn allemaal doodsbang voor de ‘Maffia Boss John de Mol’ en zijn andere rechterhand Hoerenloper& Politie-informant -Junkie Peter R de Vries) wilden praten.

Pikant in dit verband is dat Peter R. de Vries ook ‘Bral-Columnist’ van de Volkskrant is geweest!!!!

Maffia Boss John de Mol’ van ‘Witwascentrale-Talpa’ aangeklaagd wegens diefstal is ‘Volkskrant- ‘journalist-Hoer-Menno’- niet bekend(Kuch).

1 Een sterk  (Bagger)-machtsblok op ‘Zombie-televisie’.
‘De (corrupte) politiek ziet het media-aanbod in Nederland nog altijd als gefragmenteerd; (corrupt)-publiek tegen (corrupt)-commercieel, nationaal tegen lokaal’, bralde John de Mol in november 2017, toen hij Talpa Network lanceerde. ‘Maar we vissen allemaal in dezelfde advertentie­vijver.’ Volgens De Mol moeten de Nederlandse corrupte bejaarde media de krachten bundelen onder zijn (Bagger)-leiding. Dan kunnen ze, met hun kennis van de lokale consument, een aantrekkelijk alternatief zijn voor bedrijven als Google. Eigenlijk is (mijn) Nederland te klein voor twee grote commerciële (hersenverpulveraar)-zendergroepen die elkaar naar het leven staan, vindt hij. Een (Maffia)-fusie van ‘SBS-Riool’ met ‘RTL-Riool’, of een gedeeltelijke overname, is uiteindelijk onvermijdelijk.‘Maffiaboss John de Mol’ heeft inmiddels David Vink (Video) ingezet als het Paard van Troje om SaltoTV&At5 over te nemen, want de Stem van de Straat-SaltoTV zit hem, maar ook de corrupte Gevestigde Orde Politiek & Journalistiek extreem dwars, want die bereikt steeds meer jonge en bejaarde kijkers en schudt de Kijkers Satirisch Wakker in de regio Amsterdam en zelf in Nederland, maar ook dat vermeldt uiteraard ‘journalist-Hoer Menno’(Video) niet:

Alleen dan kun je een ‘dr. Goebbels Riool- Riool-blok’ vormen dat op langere termijn sterk genoeg is om te overleven.
Probleem: dat mag niet, op grond van nationale wetgeving, die monopolievorming moet tegengaan. En voorlopig blijft dat zo, tot zijn frustratie: ‘Het kabinet kijkt passief mee, terwijl buitenlandse mediagiganten de Hollandse kaas van ons brood eten.’

‘Maffia Boss John de Mol ‘verkracht’ Schandknaap Matthijs van Nieuwkerk. En dat is geen Utopia(Video).

Wat te doen? Eind 2017 zette (bagger)- De Mol een curieuze domme stap. Woensdag vertelde hij erover in het tv-Staats-Bral-programma De wereld draait door van zijn Hoer de ‘Subsidie-Miljonair-“#Mettoo- Mathhijs van Nieuwkerk’ . De Mol meldde zich bij ‘RTL-Riool’ met deze boodschap: nu ik de (Maffia)-baas ben van ‘SBS-Riool’, gaat onze relatie veranderen. We kunnen de strijd aangaan, maar kunnen we niet beter samenwerken? Een paar weken later volgde een afwijzende reactie. Dus restte De Mol naar eigen zeggen niets anders dan een ‘harde concurrentiestrijd’ aan te gaan. Het was ‘Bagger-oorlog’.

Braking News: John de Mol: Mijn Three Stooges René van der Grijp, Johan Derksen en Wilfred Genee doen wat IK wil! (Video).
De eerste slag won hij volgens zijn corrupte en laffe ‘Hoer-Menno’ van het bejaarde ‘GOEDMENSEN-Vod-De Volkskrant’: ‘Junkie-Gordon’ tekende bij Talpa Network. De strijd om de door De Mol bedachte wagelijke talentenshow ‘The Voice of-Dom- Holland’, al negen jaar te zien bij ‘RTL-Riool’, is nog niet gestreden. Ondertussen is het wel gelukt recentere  ‘Tokkie-shows’ van De Mols productiebedrijf weg te halen bij ‘RTL-Riool’, zoals It Takes 2 en Dance Dance Dance. Naast bekende namen als zijn extreme domme ‘Dwergzoontje Johnny de Mol’ aka “de Allesneuker”(volgens eigen zeggen)  en de makers van de talkshow Voetbal Inside: Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp.’

Waarom financiert ‘Rutte&Co schijtfilms van het Kemna & John de Mol-Maffia-Kartel en ‘Schijt-Journalistieke-projecten’ van het corrupte Stimuleringsfonds(Video).
RTL-Riool’ heeft meer sterren Junkie-BN-hoeren, zoals de extreem domme Chantal Janzen en ‘Super Allround BN-Hoer Beau van Erven Dorens’, en kaapte onder anderen de oude Subsidievreter en volgens sterke geruchte een oude Paardensteeg’ Pedo- Paul de Leeuw(Video),’ Art Rooijakkers en de bejaarde Caroline Tensen weg bij de  ‘Staatsomroep-dr. Goebbels- NPO. Maar De Mol’s ‘Bagger-stappen’ doen pijn. Het marktaandeel van de RTL-zenders zakte vorig jaar van 27,5 procent naar 24,7. De werkelijke reden  is dat de Kijkcijfers zakken omdat de Kijkers gewoon een natuurlijke dood sterven en de jongere mensen al lang niet meer kijken naar die ‘Zombie-Bagger TV’ van zowel de  corrupte commerciële als de corrupte publieke Tv-Zenders. Maar ook dat weet ‘Hoer-Menno’ niet die een schande is voor het aanzien van de journalistiek en beter kan gaan optreden in de Voice of Holland, daar hoort die ‘Hoer-Menno’ thuis. Het gat met Talpa wordt kleiner. Overigens niet doordat de zenders van De Mol beter scoren. Zijn marktaandeel bleef vrijwel gelijk, net boven 18 procent en daarmee lijdt hij struktureel verlies. Terwijl de zendergroepen elkaar bestrijden, profiteert de  ‘dr. Goebbels-Staats-NPO’.

Rapist-Weinstein pocht net als ‘Rapist-Johnny de Mol’ over #Metoo-aanrandingen van ‘BN-hoertjes(Video). ‘Hoer-Menno’ weet nu ff van niets!

 

Laffe Vriend en voor met merendeel anonieme vijand typeren de Maffia Boss De Mol als ongeduldig en wij typeren hem al jaren als een’ Bagger-Psychophaat’, die een gevaar is voor de Volksgezondheid. Mede daardoor mislukte zijn laatste poging een succesvolle tv-zender te lanceren: Talpa, later omgedoopt tot Tien. In 2005 plukte hij een ongekende hoeveelheid sterren ‘Junkie-BN-Hoeren’ weg bij de concurrentie: van ‘Bral-Ivo Niehe’ tot de corrupte ‘Grachtengorde-l Maffioso Jack Spijkerman’. Het publiek verhuisde niet mee, de pers schreef het ene kritische stuk na het andere(kuch). Na twee jaar werd De Mol het zo zat dat de zender stopte, adus ‘Hoer Menno’. De werkelijke reden was dat De Mol miljoenen verlies leed en de banken dreigde hem failliet te laten verklaren. ‘Eigenlijk had John destijds meer geduld moeten hebben’, bralt de corrupte Kontelikker van De Mol Fons van Westerloo, voormalig Zet-baas van RTL-Riool en SBS-Riool. Op termijn was het best goedgekomen, denkt hij. Het lijkt erop dat De Mol heeft geleerd van eerdere fouten. Hij kocht nu bestaande zenders, zwaait minder nadrukkelijk met geld(Kuch) van andere en heeft niet alle sterren ‘Junkie-BN-Hoeren’  tegelijk binnengehaald, mede omdat hij lopende contracten respecteert(kuch,kuch).
Inmiddels gaat het redelijk met Net 5 en goed met Veronica, ze verliezen maar een paar miljoenen per jaar. Die laatste zender scoort met sport: de Champions League en dad kan zelfs een Klein kind bereiken, Glory kickboksen en talkshow Veronica Inside. Vorig jaar was Veronica na ‘SBS-Riool- 6’ de best scorende Talpazender en leed het minste verlies.

Johnny de Mol doet zijn ‘Potloodventer-naam’ eer aan in het kader van de Roast en zet foto met zijn ‘grote’ LUL online(Video).

Het Duivelse Pact tussen de Pulp-Media-Maffia en het Koningshuis in beeld: ‘Prinses Yab Yum-Mabel’ &Oerdomme- Linda de Mol(Video).
Zorgenkind is ‘SBS-Riool 6’, het ‘Junkie-BN-Hoeren-vlaggenschip’. De kijkcijfers vallen tegen. De reeds geflopte entertainment rubriek 6 Inside, met de bejaarde  ‘Riool-Rat-Albert-Fat- Verlinde’ en de laffe onbenul Jan Versteegh, boekte donderdag een laagterecord: 131 duizend kijkers. Naar de met veel bombarie geïntroduceerde talentenshow Dancesing keken nog geen 600 duizend bejaarde mensen.Van de honderd Nederlanders die tv kijken, schakelen er op een gemiddelde avond acht in op SBS 6, te weinig volgens De Mol. In de loop van 2020 wil hij met SBS 6 een marktaandeel van 10 procent bereiken in de doelgroep 20 tot en met 54 jaar, bralde hij bij DWDD. ‘We moeten John de Mol niet te vroeg afrekenen op de slechte kijkcijfers van ‘SBS-Riool- 6’’, bralt de Kontelikker Evert Bronkhorst van het ranzige mediabureau Vizeum, dat bemiddelt tussen adverteerders en media. ‘Maar ik zag de laatste tijd nauwelijks lichtpuntjes. In het weekend komt ‘SBS-Riool-6’ er totaal niet aan te pas. John heeft dringend een impuls nodig. Die is er nu: zijn zus ‘Oerdomme-Linda’ en de zijn Dwergzoontje “#Metoo-Johnny de Mol .’Sterren bejaarde ‘Junkie-BN-Hoeren’  kopen is geen garantie voor succes, maar voor ‘Oerdomme Linda de Mol’ is één van de weinigen voor wie de bejaarde Kijkers de ‘Zombie-televisie’ nog aanzetten, ook als ze iets presenteert wat niet bijzonder of uniek is, maar gewoon Oerdom. De Mol neemt haar meeste programma’s mee naar Talpa, waarvan John de Mol zegt eigenaar te zijn (zie kader), wat een leugen.

Riool- RTL 4′ blundert met ‘BN-hoertje-Junkie Wendy’ en haar ‘Melkkoe Erland’(Video).
Een volgende transfer lonkt, die van de geflopte Erland Galjaard. Na zijn vertrek als programmadirecteur bij RTL mag hij tot 1 februari nergens anders aan de slag. Insiders rekenen erop dat hij naar Talpa Network gaat. Bij RTL toonde Galjaard aan dat hij goed in staat is de ‘Riool-presentatoren’ en domme formats zo te combineren dat een zender scoort bij de bejaarde Kijkers.

2 Eén ‘John de Mol- loket’ voor domme  adverteerders en investeerders.
Leidende gedachte achter de uitbreiding van Talpa Network is dat de mediasector snel verandert. Con­sumenten doen steeds meer online, reguliere tv-uitzendingen trekken steeds minder kijkers, advertentie- inkomsten lopen terug. ‘Een bedrijf dat alleen traditionele tv- of radioprogramma’s uitzendt, houdt het op termijn niet vol’, bralt de ‘Media-Rat- Pim Schmitz’, De Mols rechterhand. ‘Je kunt niet eeuwig blijven snijden in de kosten. Om de strijd met Netflix, Amazon en anderen te overleven, moet je moderniseren en sterk aanwezig zijn op alle platforms: tv, radio én online.’
Naast de ‘dr. Goebbels- Staats-NPO’ zijn in Nederland vijf grote mediabedrijven actief: Talpa Network, RTL, tijdschriftenuitgever Sanoma en de  Gevestigde Orde krantenbedrijven De Persgroep en Mediahuis. Daarvan zijn er volgens Schmitz over vijf jaar nog ‘een of twee’ over. De rest gaat op in een groter geheel. De missie van De Mol: dit proces overleven.Die strijd draait om advertentiegeld. Bedrijven die een product willen verkopen, nemen niet langer genoegen met een schot hagel: reclamespotjes die een paar miljoen bejaarde tv-kijkers bereiken. Online kunnen ze zich goedkoper richten op een doelgroep, zoals puberende meisjes of vegetariërs.Zo’n 80 procent van Talpa Networks inkomsten komt van advertenties. Probleem is echter dat steeds meer Nederlandse adverteerders hun heil zoeken bij Google en Facebook en zeffs bij de Stem van de Straat-SaltoTV. Daar weten ze beter waar de consumenten uit de doelgroep zitten en wat hun behoeften zijn. Om adverteerders terug te lokken willen mediabedrijven één ‘Riool-loket’ creëren voor in hoofdzaak domme mensen die ze alles kunnen wijs maken. Zo werken de corrupte Persgroep en ‘RTL-Riool’ sinds kort samen op dit vlak. In jargon heet dit een one stop shop. Talpa Network wil alle platforms kunnen aanbieden en alle diensten, van reclame tot transactie.

Een praktijkvoorbeeld: het bedrijf werkte nauw samen met de ‘Goede Doelen Oplichter & Huilenbalk Marco Borsato‘, rond zijn vijf concerten in De Kuip. Schmitz: ‘We hebben eerst de boodschap verspreid, dat deden we ook online, bijvoorbeeld op YouTube en Instagram. We hebben filmpjes gemaakt met onze ‘Hoer Borsato’. Uiteindelijk hebben we ook zelf de kaarten verkocht.’Talpa Network bereikt wekelijks 13 miljoen Nederlanders, wat ook een leugen is. Het verzamelt gegevens van gebruikers van tien apps en 23 websites. Omdat die merken onderdeel zijn van hetzelfde concern, mogen ze data uitwisselen. Zo stelt Talpa Network gedetailleerde profielen samen om gerichter te kunnen adverteren en de mensen hun centjes  af te pakken. Privacywatchers maken zich zorgen over die datahonger. Ze zijn bang dat De Mol een zo groot mogelijke bak met gegevens verzamelt die hij naar believen inzet voor commerciële Bagger en misdaad-plannen. Schmitz: ‘Wij houden ons keurig aan de wet, hahahahahhaah.’

3 Dominantie op internet gaat niet lukken.
In november 2017, bij de lancering van Talpa Network, bralde De Mol dat er nog veel moest gebeuren om zijn bedrijf te versterken. Op de radio is hij al dominant in Nederland, met onder meer de blikvangers Radio 538, Sky Radio en Radio 10, op internet nog niet. Daarom kocht hij een e-commercebedrijf, YouTubekanaal StukTV en investeert hij in nieuws. Vorig jaar nam De Mol persbureau ANP over en die is gelijk al zijn geloofwaargheid kwijt. Dat mes snijdt aan twee kanten: hij koopt expertise en profiteert van een stroom aan nieuwsberichten, filmpjes en foto’s.‘Als ik ’s ochtends wakker word, is een van de eerste dingen die ik doe op mijn telefoon kijken wat er afgelopen nacht is gebeurd in de wereld’, bralt Pim Schmitz. ‘Nu kan dat nog niet via Talpa. Daarom lanceren we een eigen ‘dr. Goebbels- nieuwsplatform’, hoogstwaarschijnlijk in de loop van 2019. We gaan Fake-nieuws brengen op alle platforms: radio, tv en online, met veel nadruk op bewegend beeld. We mikken op nieuws, sport en Riool-entertainment.’De corrupte bouwstenen zijn er al: het ‘dr. Goebbels-ANP’, tv-zender Veronica, met sport als speerpunt, en 6 Inside, dat ‘Riool-entertainmentnieuws’ kan leveren.

4 Innoveren voordat anderen het doen: Van den Ende in paniek en verkoopt 60% Stage Entertainment. Plegen Van den Ende  en John de Mol Zelfmoord?(Video)
Het was een megalomaan plan van de KNVB: op grote schaal wedstrijden in het amateur- en jeugdvoetbal filmen, met volautomatische camera’s. John de Mol hapte vrijwel meteen toe. Mede dankzij door Talpa Network ontwikkelde software, waarmee camera’s automatisch een bal volgen, ging het unieke project in september 2018 van start. Ook experimenteert het concern met voice activated-diensten. Juke, de muziekstreamingservice van het bedrijf, werkt samen met Amazons digitale assistent Alexa. De Mol denkt dat  domme consumenten in de toekomst niet meer iets aanzetten, maar de huis­kamer of auto in stappen en zeggen: ‘Alexa, ik wil Coldplay horen.’Schmitz: ‘Je moet je op tijd afvragen: wat betekent elke nieuwe ontwikkeling voor mijn Oplichtings- business? Anders ben je weg.’

En hier komt de Aap uit de Mouw:De Mol is wanhopig op zoek naar domme inversteerde en ‘Hoer-Menno’ helpt hem daarbij een handje :
Wij houden ons hart vast dat Joop en John niet net zo eindigen als ook zo’n Fake Miljardair Kooistra ( was ooit volgens Quote goed voor 200 miljoen) maar opeens failliet en pleegde daarna zelfmoord. Of die andere zogenaamde Miljardair Dirk Scheringa, die ook van de ene op de andere dag Ridder te voet was en een spoor van ellende achterliet. De nood is zo hoog bij de Familie de Mol dat de zoon van John de Mol ‘Johnny de Moran’ en zijn zus Linda de Mol bijna iedere avond op elk net te gelijkte zien zijn om nog wat centen binnen te graaien voor het doek valt voor de ‘Maffia-Familie de Mol’. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de ‘Talkshow-Hoer Peter R. de Vries'(video), die als familielid ‘Ome Peter R.’  van het eerste uur van De Mol familie ook de bui ziet hangen en dus ook nog binnen probeert te graaien wat er te graaien valt.

Laffe ‘Menno de Hoer’ ,Concluderend:
‘Bagger-John de Mol’ durft te vernieuwen, is ambitieus en gedreven. En hij is rijk op papier; zakenblad Quote schat zijn vermogen op 2,7 miljard euro,maar in werlijkheid is zijn vermogen negatief net als bij Kooistra, die ook volgens Quote schatrijk was. Als investeerders niet snel genoeg toehappen, kan hij eigen geld steken in een project. Dat werkte prima bij The Voice en Big Brother, aldus ‘Hoer Menno’.Maar hij heeft ook karaktertrekken die in de weg kunnen zitten. De Mol staat erom bekend dat hij zich tot in detail bemoeit met programma’s. Dat ligt gevoelig als het gaat om onafhankelijke nieuwsvoorziening.Volgens anonieme insiders hing De Mol af en toe boos aan de telefoon als zijn ‘Riool-Shownieuws’ iets meldde wat hem niet zinde. In maart 2018 schorste hij Evert Santegoeds, entertainmentkenner van ‘Riool-Shownieuws’, nadat die in De- NSB-Telegraaf had geschreven over een Talpagerucht dat zij op het punt stonden failiiet te gaan. De kans op wrijving met ‘Fat- presentator Albert Verlinde’ is niet denkbeeldig, ze hebben eerder al een conflict gehad.

De bouwstenen voor een multimediaal bedrijf dat de strijd met Google, Facebook en Netflix aankan, zijn er nog lang niet allemaal. De strategie om adverteerders te paaien valt of staat met voldoende bereik op alle platforms. Op tv moet nog veel gebeuren en ook online is Talpa Network niet sterk genoeg. Het zal niet meevallen met zijn nieuwsplatform net zo goed te scoren als Nu.nl en de sites van de NOS, De Telegraaf en het AD en Volksnieuws uit Amsterdam-Noir.Grote vraag is hoe lang De Mol erin slaagt zijn ongeduld te bedwingen. De NPO scoort al jaren zo goed bij de bejaarde Kijkers dat het moeilijk is daarnaast een sterke positie te verwerven. Zeker als streamingdiensten de concurrentiestrijd opvoeren – en dat gaat gebeuren. Als het te lang duurt, zal De Mol het niet nodeloos rekken. Dan verkoopt hij zijn bedrijf aan een buitenlandse investeerder, zoals hij al tweemaal eerder gewongen heeft gedaan.

Fortuin met  ‘Junkie-BN-Hoeren- FORMATS’ is in rook op gegaan.
John de Mol werd rijk en ging failliet met het ontwikkelen, uitzenden en internationaal verkopen van Tokkie-formats. Maar die formats zijn niet meer van hem. In 2015 verkocht De Mol Talpa Media aan ITV, voor 500 miljoen euro plus prestatiebonussen. De Mol en collega’s als Pim Schmitz managen Talpa Media nog wel. Hoe beter de formats scoren, hoe meer geld naar Talpa Media vloeit. Het overname­bedrag kan nog oplopen tot 1,1 miljard euro. De laatste bonus, 400 miljoen euro, staat eind dit jaar op het spel. Of het lukt hiervan alles binnen te slepen is afwachten, zegt Schmitz. De Mol scoorde ongekende successen met Big Brother en The Voice of Holland, dat is uitgezonden in zo’n 180 landen. Critici betwijfelen of De Mol er ooit nog in zal slagen zo’n groot internationaal succes te creëren.Schmitz: ‘John heeft de laatste jaren geen blockbuster ontwikkeld, maar wereldwijd zijn er in de televisiegeschiedenis misschien vijftien gemaakt. Wij mikken op internationale hits. Talpa Media heeft nu zo’n vijftien formats die de wereld (net) over gaan. Zo scoorde The Next Girl Boy Band hier matig, maar liep dat als een tierelier in Azië ,liegt  De Mol.