Weet ik Veel, schiet onverklaarbaar omhoog naar 2,4 miljoen kijkersHoe kan dat?

Weet ik veel, hoe kan dat?

( van onze Corrupte News of The World redactie)

Amsterdam-Noir-Weet ik veel, Hoe kan dat? Nu gaan er jaren sterke geruchten onder de Vak-media-journalisten dat er zwaar geknoeid wordt door o.a. de “Maffia-Boss John de Mol” met de Kijkcijfers-dozen, maar dat zij dat niet durven te publiceren op straffe van minimaal nooit meer aan de slag in “Ik hou van Holland’ of erger!

Stichting Kijk Onderzoek (SKO) is een Nederlandse stichting en is verantwoordelijk voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek en de controle en rapportering van de kijkcijfers. SKO voert het kijkonderzoek niet zelf uit, maar laat dat doen door de commerciële  onderzoekbureaus Intomart GfK en MediaXim (Janine Schiffeleers :”Redactie. Het bedrijf Nielssen doet dit samen met Intomart. MediaXim doet dit al jaren niet meer!!.”) The Nielsen Company , VNU koopt Nielsen en John de Mol heeft flink geïnvesteerd in VNU. Nou, dan weet je eigenlijk al wel hoe laat het is.

Om dit onderzoek uit te voeren zijn 1245 huishoudens in Nederland (ongeveer 2800 personen) voorzien van apparatuur bij al hun televisies, waarmee geregistreerd wordt wie naar welke zender kijkt. Dit gebeurt via de zogeheten intometer. Dit apparaat registreert, na aanmelding, naar welk programma door de kijker is gekeken. Ook eventuele gasten moeten via dit apparaat worden aangemeld. In de loop van de nacht worden de verzamelde gegevens via een telefoonverbinding verzonden naar een computer die alle gegevens verzamelt. De volgende dag worden dan de kijkcijfers openbaar gemaakt na een ‘tussenstopje’ bij Intomart GfK en MediaXim via de site van de stichting kijkonderzoek.

Zo vertelde n.b. een media vak-journalist ons nog recentelijk weer dat zij er van overtuigd zijn dat bepaalde mensen, die het kijkcijfer kastje thuis hebben staan omgekocht zijn of dat bij het verwerken van die gegevens door de commerciële onderzoeksbureau flink gemanipuleerd wordt. Zo’n manipulatie levert extra miljoenen reclameinkomsten op en dan ‘Houdt men al gauw van Holland’ !

En hoe zit het met de hacker afdeling in dit verband. Zo is het een feit van algemeen bekendheid dat met twitter, facebook volgers voor slechts een paar honderd dollars kan kopen. Daarnaast is het op zich niet zo denkbeeldig, aangezien het scamen en hustle en stelen de gewoonste zaak van de wereld is verworden bij  Sanoma, SBS, Endemol, Talpa en hun “Maffia-Boss John de Mol”: Vod–Panorama’ komt weer met een ‘Leugen-primeur’ van SBS ‘Held’ Kees van der Spek. Pure scam!

Als deze kennelijke miljarden scam van adverteerders ooit uitkomt is het snel gedaan met het drugs-imperium van “Maffia Boss John de Mol”.

John de Mol

Laten wij hier vast een bewijs publiceren van de kennelijk duistere banden tussen “Maffia-Boss John de Mol“ en zo een ‘onafhankelijk’ Kijkcijfer–onderzoekbureau  Mediaxim de heer Cees Jan van Mourik. Dit fijne heerschap was voordat hij Kijkcijfers ging onderzoeken voor de al dan niet corrupte sufkonten van de St. Kijkonderzoek bij  producenten (Endemol) en broadcasters (Radio10, Cartoon Network, Fox Kids). Toeval?

Linda de Mol verrast met haar tv-show Weet Ik Veel, Hoe kan dat? Nadat de RTL 4-show vorige week nog 16 procent van haar kijkers verloor, schoot ze zaterdag opeens terug naar een record: de derde aflevering trok 2,4 miljoen hersendode kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Kijk Onderzoek. Weet Ik Veel trapte twee weken geleden af met 2,3 miljoen kijkers, precies het gemiddeld aantal ‘Walking dead’ kijkers voor het laatste seizoen van haar tv-hit Ik Hou Van Holland. Vorige week keken er net geen 2 miljoen mensen. Nou, toe maar. Een dergelijk extreme hoge schommeling op de beurs zou gelijk leiden tot een justitie en FIOD onderzoek op de Beurs naar criminele voorkennis of anderszins criminele frauduleuze handelingen, maar nu even niet.

Hersendood

De ‘Hersendode spelshow’ van Linda de Mol en ‘Maffia-Boss John de Mol’ blijft de grote winnaar op zaterdagavond (kuch). Paul de Leeuw blijft in haar schaduw staan met opnieuw minder dan een miljoen kijkers. Zijn Langs De Leeuw was op Nederland 1 goed voor 999.000 kijkers.
Nederland 1, gemiddeld genomen de meest bekeken zender van het land, kwam op prime time alleen boven het miljoen uit met Droomhuis Gezocht. De Omroep MAX-show was goed voor 1,2 miljoen bejaarde leeg geroofde kijkers.

Alle zgn. kijkcijfertoppers zaten zaterdag bij RTL 4. Vlak voor Weet Ik Veel trok de tweede aflevering van Aaf 1,5 miljoen kijkers, net zo veel als vorige week. Na Weet Ik Veel, hoe kan dat stemden 1,4 miljoen mensen af op De Grote Improvisatieshow, bijna 300.000 kijkers meer dan vorige week.
SBS 6 trok op prime time 496.000 kijkers met The Next Pop Talent en 526.000 kijkers met De Showbizzquiz.
Onze vraag in dit verband is nu hoeveel ‘Kijkcijfer-doos-mensen’ en directie en bestuursleden van de commerciële hiervoor genoemde z.g. onderzoeks bureau’s zijn inmiddels zwart ‘miljonair’ geworden met al die hersendood Kijkcijfer successen?

Opmerking: wij hebben dit artikel voorgelegd aan de St. Kijkcijfer Onderzoek met de vraag hoe zij dergelijke extreme schommelingen controleren.  En waarom zij het meten van Kijcijfers aan twee commerciele bureas heeft uitebesteed , die uitlsuiden als doe hebben zo een hoog mogelijke Winst maken.Daarnaast hebben wij dit artikel voorgelegd aan de Commissaris van de Media, alsmede de leden van de Commissie justitie Tweede Kamer en diverse media-bladen

(bas.de.vos@kijkonderzoek.nl,cvdm@cvdm.nl,
astridprummel@adformatiegroep.nl,roderickmirande@adformatiegroep.nl,info@moaweb.nl,melanievanrigteren@moaweb.nl,
johnvanvugt@moaweb.nl,cie.vj@tweedekamer.nl )