(Door Steve Brown)

AMSTERDAM-NOIR-

Het is tijd voor een prijsvraag die naadloos aansluit bij mijn publicatie: “De maffiajournalist”.

Hieronder ziet u in chronologische volgorde de caps van de judasuitzending die het span Bruine Rat Bas van Hout en Maffia -journalist Peter R. de Vries in elkaar hebben geflanst, in nauwe samenwerking met Ronnie “wie-me-een-tientje-geeft-pijp-ik” Ostrowski, en op de achtergrond de groep ernstige delicten onder leiding van heertje Woelders.

Het doel was mij op zo’n manier publiekelijk neer te zetten, dat dit zou bijdragen om de veroordeelde meervoudige moordenaar Martin Hoogland, op vrije voeten te krijgen. Ex-politieman Hoogland was immers dé bron waarmee Bruine Rat Bas van Hout en Peter R. de Vries hun riante boterham met bloederige rosbief mee verdiende. Hoogland is wettig en overtuigend achter de bouten gegaan voor de moord op Klaas Bruinsma en Tony Hijzelendoorn. Bruinsma werkte nauw samen met Thea Moear en Etienne Urka, maar daarover later meer.

Hoogland legioen.
Met vier verborgen camera’s, een doorgesnoven Ron Ostrowski een trillende Bruine Rat Bas van Hout met een handycam, Peter R. de Vries in een geblindeerde regiewagen, Mylené de la Haye van Pieter Storms Breekijzer als regieassistente, een cameraploeg van drie man binnen en een cameraploeg van vier man in een café verstopt buiten, acht bodyguards ter beschikking gesteld door vrienden van Martin Hoogland, vier rechercheurs, één hulpofficier van justitie en een vrouwelijke officier van justitie:

Opgeteld drieëntwintig man en twee vrouwen. Maar liefst 25 snuiters om één Steven Brown in een naar later door een rechter is beoordeeld onrechtmatige uitzending te krijgen.

Op die dag krioelde het van de dappere dodo’s op de wallen.

Wie is wie?
Het tellen was niet zo moeilijk. Zeker niet nadat een cameraman van destijds heeft willen verklappen hoe het allemaal in z’n werk is gegaan. Het gaat mij niet om cameramensen of die geüniformeerde agenten, die hebben het al rot zat om voor een hongerloontje de klappen voor de hoge heren op te vangen.

Wat ik wil weten is wie die rechercheurs zijn en die twee van het parket van de Amsterdamse justitie. Want die hebben feitelijk samengewerkt met dubieuze journalisten en Hoogland criminelen die hun geld verdienen met mensen afpersen en scheel schoppen.

Vooral die gluiperd met die snor. Die staat hoog op mijn verlanglijstje. Degene die mij van de namen weet te voorzien, krijgt naast eeuwige roem een zeer persoonlijk cadeau.

Totale productiekosten uitzending 130.000 gulden.
Een misdaadjournalist, die wel het predicaat integer en professioneel door de jaren heeft verdiend, heeft als zeer goed ingevoerde, mij kunnen bevestigen dat het plaats delict – het pandje waar men mij in de val heeft gelokt – indertijd eigendom was van Etienne Urka.

Kunt u het nog volgen?

De rechterhand van de vermoorde Klaas Bruinsma, stelt aan de groep van de moordenaar van Klaas Bruinsma, Martin Hoogland, een pand ter beschikking.

Omdat ik de genoemde misdaadjournalist geen last wil bezorgen, zal ik zijn naam niet noemen. Maar iedereen die het wil, kan net als ik, het navragen bij het openbare register van het Kadaster.

Zender RTL en producent Endemol zouden zich moeten doodschamen dat ze hebben geïnvesteerd – lees: geld hebben betaald aan criminelen voor de productie van die uitzending – in de onderwereld.

Mijn mening over Bruine Rat Bas van Hout en Peter R. de Vries zijn gebaseerd op feiten en ondertussen iedereen wel bekend. Laat ik hieraan toevoegen dat SBS6 en Endemol zichzelf hebben gecorrumpeerd aan de Maffia en daardoor hebben gediskwalificeerd voor objectieve journalistiek bedrijven.

Misdaad loont niet. 
Peter R. de Vries heeft zogenaamd zijn politieke ambities in de koelkast gezet omdat hij bij een enquête niet genoeg zieltjes bleek te hebben. Mij is een andere uitleg gegeven. Peter R. de Vries had destijds een bespreking met Fred Teeven in Hotel Jan Tabak in Naarden. Daar kreeg Petertje van Fredje het vriendelijke advies zich niet in de politieke arena te mengen, omdat men van Justitie Amsterdam dan niet meer kon garanderen bepaalde drek in het riool van het Amsterdamse Hoofdbureau van Politie te laten stinken. Teeven zou gezegd hebben dat hij veel kon, maar dat de AIVD – die de antecedenten van politieke nieuwkomers onderzoekt – boven hem stond.

Blijven tellen mensen, tel de zegeningen één voor één en vergeet er geen.

Bruine Rat Bas van Hout en Ron Ostrowski.

 

Peter R. de Vries en Ron Ostrowski

Wit T-shirt met staart(?),Geel T-shirt(?) en zwarte jas(?)

Man met geel T-shirt (?) en man met zwarte jas(?)

Man met bril(?)

Eindresultaat: Ik was de enige persoon die na mishandelt te zijn werd gearresteerd.