Herkenning Eten “vluchtelingen” belandt in de Vuilnis Container voor NL arme sloebers.

( ingezonden door een Lezer-Noir)

AMSTERDAM-NOIR-Naar aanleiding van ons artikel : “Eten “vluchtelingen” belandt in container Hongerende kinderenTegelijkertijd lijden arme Duitsers en NL-ers honger(Video)” reageerde een Noir-lezer :
Hallo, Een eigen ervaring die aansluit bij wat je schrijft. Je krijgt er vast velen. Fijn dat dit benoemt wordt!Ja! Mijn Syrische buurman, voor wie ik denk dingen te hebben gedaan in vorm helpen van hem, zijn zoontje, haalt heel eenvoudig voor vijf mensen voedsel bij de voedselbank (voor alleen hemzelf en zijn zoontje van zes). Deelt vervolgens weer rond wat hij niet lust.Heeft deze zomer rijbewijs gehaald en auto gekocht. En nu met de auto naar de voedselbank?En als vragen gesteld worden door mij wordt dat niet op prijs gesteld (omdat ik met mijn eigen rol zat: ik wil er niet aan mee werken in zin het voedsel voor hem halen als hij verhinderd was). Meer van zijn vrienden uit Syrië gaan naar de voedselbank.

 

Hoezo moeten vluchtelingen die een uitkering krijgen naar de (mensonterende) voedselbank van de ‘PvdA Kapo Klijnsma’. Zorgen we zo slecht voor onze vluchtelingen? Nee. Waarom gaan de voedselbanken daar dan wel van uit?We, mijn buurman en ik, krijgen even veel hoor (ik bijstand mam), maar ik ga niet naar de voedselbank. Ook heb ik geen lappen geld in een laatje en ook krijgen mijn kinderen niet zoveel geld als dit buurjongetje.

 

Mensen mopperen wat in mijn omgeving: verzorgingsplekken voor bejaarden wegbezuinigd en omgebouwd voor Jetta Klijnsmavluchtelingen. Vluchtelingen die zich niet direct vergrijpen in het zwembad maar wel kijken en dat blijven doen na jaren in Nederland. Het zit hier muurvast in de (a)-sociale huurwoningenmarkt, door extra woningen nodig voor de verhuurders van woningen die gerenoveerd worden en voor vluchtelingen.Maar wat is straks het alternatief, als we het echt niet meer pikken?  Politie slaat onze protesten neer? Noodtoestand?Dit is min of meer vertrouwelijk, je kan mijn naam afleiden uit mijn e-adres maar wil niet dat dit meer is dan een voorbeeld zoals er dus veel meer zijn. En het niet op de man spelen (van deze vluchteling).Het is wat mij betreft een zoektocht in de alternatieve media, tussen de echte info en trollen en ego’s. WeAreChange is naar mijn mening zuiver. Op dit moment denk ik Amsterdam Noir ook redelijk.

Opmerking: de inzender heeft ons verzocht niet zijn/haar naam te noemen, aangezien deze represailles vreest.

6 reacties op “Herkenning Eten “vluchtelingen” belandt in de Vuilnis Container voor NL arme sloebers.

  1. Pingback: Eindtijdsignalen en ander opmerkelijke nieuwsfeiten, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

