(Ingezonden door XXXXXX en ondersteunt door onze redactie )

AMSTERDAM-NOIR-Beste Steve,Vaak lees ik je verhalen over wat er allemaal gebeurt omtrent de elite ratten in het Stem van de Straatpak.Door het lezen van alternative media leer je ook anders denken en begin je plannetjes te doorzien van wat ze met ons uitvreten.Ik zelf ben een gewone huurder van de Woonstichting Portaal, heb geen werk dus val onder de lagere klassehuur. Heb een (honger)- bijstandsuitkering maar kan daar toch nog van leven, tot mijn schrik vorige week kreeg ik de eindafrekeing van de verwarming, mijn huur steeg in vorm van verwarmings kosten van 464 naar 522 en moest ik ook nog een afbetalings regeling gaan treffen om de 580 aan extra verbruikte warmte te gaan betalen.Natuurlijk boos een beetje in paniek denkende wat kan ik nu nog doen waar kan ik besparen waar kan ik nog iets geld vandaan halen om niet op straat geflikkert te worden.

De onmenselijk criminele huisuitzettingen door de Heersende Klasse.

 

Timmermans emotioneel(video): We zijn een ongelofelijk goed land met al die huisuitzettingen.
Een boze mail aan de firma Brunata de zogenaamde onhafhankelijke leverancier van verwarmingsmeters die aan de blok verwarming hangen. Het zijn simpele digitale verwarmings meters die de temperatuur van de radiator meten en niet de Eric Wiebes Jeroen Dijsselbloemactuele warmte in huis. Je moet al electrisch bijstoken om het enigszins warm te krijgen. De metertjes slaan uit als je er een droogtrommel bij zet of als de pc te dicht op de verwarming staat. De metertjes zijn digitaal bedienbaar en op afstand bestuurbaar, dus er valt aan alle kanten mee te manipuleren. Even in het kort de problematiek hier, eerst dacht ik ik maak dat Brunata bedrijf af door te bewijzen dat die meters niet goed werkten. Dat plan zit nog steeds in mijn hoofd en  zal daar ook vandaag wat meer aandacht aan besteden.Waarom schrijf ik dit naar jou, niet om aandacht te vragen omtrent mijn probleem maar ik heb wat tips nodig in onderzoek journalistiek,wat is volgens mij de achterliggende gedachte achter deze verkapte huur verhoging? Portaal heeft een mega groot rente derivaten probleem ze hebben voor een half miljard aan deze rommel dirivaten gekocht in tijden dat het goed ging.Wat als je het energie label van de flat verhoogd dan kun je meer huur vragen voor de mini flatjes, zogauw als er een huurder uit is verdwenen betaald de volgende minimaal 100 euro meer in kale huur. Het energie label van de flat is verhoogd naar C we manipuleren de verwarming kosten zodat we de oude huurders en het zijn met name de ouderen er uit kunnen flikkeren en kunnen beter aan onze kosten voldoen om de aflossingen te kunnen betalen in rente dirivaten.Nu mijn vraag hoe moet ik gaan spitten om dit te kunnen bewijzen? Het deel van de verwarmingsmeters ga ik vandaag eens kijken of ik niet een paar hackers kan vinden om aan te tonen hoe kunnen deze dingen gemanipuleerd worden. Dit probleem speelt niet alleen bij Portaal maar is een mega probleem voor veel huurders in Nederland ook stadverwarming werken met de zelfde methodes, ook gemeentes hebben het moeilijk om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen.

Met vriendelijke groet Rob XXXX. ( naam bekend bij de redactie).

Opmerking:Wij zullen je probleem voorleggen aan Nico van den Ham en Arjan Gelder van Wilnu, want die hebben wellicht ideeën voor je. Daarnaast is hetgeen jij stelt in je brief wellicht een onderwerp om uit te diepen en daarna uit te zenden in ons Programma bij SaltoTV: “De Stem van de Straat van Amsterdam-Noir“.