Natte fantasy Heleen van Royen leugen Peter R. de Vries.

(door Steve Brown)

AMSTERDAM-NOIR-Dat De Vries een leugenaar en narcist zonder moustage en moraal is stond voor mij al vast Heleen van Royenvoor ik het liederlijke stukje las van Mw. Heleen van Royen:Deze Boeket column was door Nimfo la Rouge in het Parool orgasmaat
Parool 4 mei 2002 -“Held gezocht“.
Door: Heleen van Royen
Dit jaar hoop ik mijn twee minuten stilte nuttig te besteden. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om een antwoord te vinden op de vraag: bij wie zou ik onderduiken als het oorlog wordt? Noem het seksistisch, maar als ik aan onderduiken denk, denk ik in eerste instantie aan een man. Liefst lang, breedgeschouderd en nu we toch bezig zijn: graag ook een beetje knap. Het zou zomaar kunnen dat je er jaren tegenaan moet kijken. De klok tikt door. Het moet een held te zijn. Een echte! Geen held op sokken. Helden op sokken zijn er genoeg in dit land. Guttegut, die zou je niet op de thee willen hebben, alle pantoffelhelden van dit land. Dan kan je blijven schenken. Daar kan je heel wat bataljons mee vullen. Ik haal diep adem en concentreer me.

Er komt een naam naar boven. Peter R. de Vries.

Peter is lang, Peter is breed. Peter is voor niemand bang. Je speelt met het oog van de naald,” schreeuwde drugsbaron Steve Brown ooit tegen hem, zwaaiend met een pistool. Als iemand zich de afgelopen jaren heeft bewezen, dan is het Peter R. de Vries.

Hij bijt zich vast in onmogelijk zaken en gaat de confrontatie aan met criminelen, voor wie menig politieagent een straatje zou omlopen. Hij is een journalist pur sang, een luis in de pels, die er onlangs nog voor zorgde dat het recht na zeven jaar zegevierde in de Puttense moordzaak.

Vorige week vrijdag had ik het genoegen hem te ontmoeten. “Als het oorlog word, ga ik in het verzet,” zei Peter. Hij keek me strak aan en ik twijfelde geen moment. “Ben je zelf wel eens ondergedoken?” vroeg ik. “Nee. Doe ik ook niet.” Ineens dacht ik aan de Nipkowschijf-winnaars Frits Barend en Henk van Dorp, die ooit een knieval maakten voor een paar Hells Angels. “Zou jij je excuses aanbieden als je bedreigd of geslagen werd voor een uitzending?” Weer schudde Peter zijn hoofd: “Nee. Het is van tweeën één. Als ik fout zat, zou ik mijn excuses aanbieden. Maar dat zou ik ook doen zonder bedreigingen. En als ik niet fout zat, kunnen ze mijn beide ogen dichtslaan, maar excuses krijgen ze niet.” Hij was even stil. “Hoewel ik het wel begrijp hoor, van die jongens,” vervolgde hij schouderophalend. “Die zijn niks’ gewend. Ze hebben altijd voetballers en politiciaan tafel. Ze zitten in het amusement.” Die avond keek ik naar Barend & Van Dorp. Deze journalistieke heldenmaken er nooit een geheim van dat zij Goed zijn en vele anderen Fout. Karremans is fout, Nina Brink is fout, tal van politici zijn fout, de hooligans op de sportvelden zijn fout en zij, ach, zij zijn zo scherp en ethisch en goed, daar kan niemand aan tippen. De uitzending liep ten einde. Er ontstond tumult op de tribune. Een paar NEC-supporters begonnen nare dingen te roepen over joden. Ik dacht: Ha! Dit wordt mooi. Barend of Van Dorp staat nu op, de camera zwenkt en ze voelen die jochies aan de tand. De oproerkraaiers waarover de heren zich al weken opwinden aan hun borreltafel zijn binnen microfoonbereik. Kat-in-het-bakkie. Niets van dit alles. Onze gelauwerde moraalridders gingen er als een haas vandoor. Henk stamelde nog dat dit het nare van een live-uitzending was en Frits zat helemaal stuk. De volgende dag las ik in de krant dat de heren ‘rust nodig hadden’ om het voorval te verwerken. Ik verwacht dat ik er snel uit ben vanavond” .

Deze “Nimfo -colomn” was al gerectificeerd door het Parool nadat ik ze er op attent had gemaakt dat n.b.zelfs de verknipte beelden en geluiden van deze De Vries-& Van Hout (en Maffia) TV-uitzending ten koste van mij aantoonde dat wat deze mevrouw over mij schreef volkomen kul was.Dus het Parool en Peter R. de Vries waren alle op de hoogte dat deze mevrouw onzin uitkraamde over mij.Toch had de Vries er geen enkele morele en journalistieke moeite mee om deze leugenachtige column voor jaren op zijn persoonsverheerlijking’s site te zetten.Pas nadat ik hem een e-mailtje stuurde haalde hij het als een raket er af. Hier mijn e-mail en zijn antwoord:

Aan P.R. de Vries
11 oktober 2004
Inzake, dagelijkse Openbaarmaking op uw website van de publicatie Helen van Rooyen: “De Held gezocht”

Geachte heer De Vries,

Kennlijk was ik weer eens onderwerp/slachtoffer in uw infotainment-uitzending met Bas van Hout van afgelopen donderdag d.d. 7 oktober 2004, vandaar dat ik een en ander wilde verfiieren op uw site terzake en daar tot mijn verbazing een door u geplaatst artikel zag van Mw. H. van Rooyen, kennlijk in het kader van persoonsverheerlijking uwerzijds.

Derhalve verzoek ik u hierbij om het hiervoor genoemde ‘artkel’ te verwijderen, danwel de door mij gewraakte passage: ” “Je speelt met het oog van de naald,” schreeuwde drugsbaron Steve Brown ooit tegen hem, zwaaiend met een pistool. .” te verwijderen, dan wel erbij te vermelden dat naar aanleiding van dat betreffende artikel het Parool direct gerectificeerd heeft, met de vermelding dat ik nimmer met een pistool tegen over u heb gestaan en dat u nimmer zonder vrees was in de betreffende stituatie. Temeer deze beelden n.b. nog door uw zijn uitgezonden en daar op blijkt dat ik geen pistool voor hande had en bovendien ben ik na in elkaar te zijn geslagen door een man of tien van uw knokploeg ( ben gelijk op het politie bureau onder dokters behandeling gesteld en daarna onmiddellijk in vrijheid gesteld), direct aangehouden door de politie en is er aldus gebleken dat ik in het geheel geen wapen/pistool had en heeft u zelf nooit geen aangifte gedaan van bedreiging mijnerzijds met een pistool.

U heeft wel aangifte gedaan voor allerlei andere verzonnen delicten jegens mij en die zijn dan ook allemaal geseponeerd door de betreffende Ovj. Kennlijk doelt mw. H. van Rooyen op fragmenten die waren ( uitgelokt zie dictum : Arrest Gerechtof d.d. 3 juni 2004 Brown tegen De Vries) opgenomen met de verborgen Camara in het pandje door uw ‘geregeld’ (van uw vriend Cor van Hout en/of de Bruinsmagroep?) op de Amsterdamse Wallen, de uitzending die inmiddels onrechtmatig jegens mij is geoordeeld d.d. 3 juni 2004 door het Gerechtshof te Amsterdam

Zowel u als ik weten dat u zich op die dag had laten vergezellen van meer dan 10 bodyguards. c.q. sportschoolfiguren ( mogelijk ook ter beschikking gesteld door Cor van Hout of de Bruismangroep) en een tiental Amsterdamse rechecheurs met een heuze gepanserde politie-mercedse( groen) en Bas van Hout en Ronny Ostrowski ( lid Bruinsmagroep) en dat ik nimmer en nooit met een pistool tegen over u heb gestaan, m.a.w. u publiceert een publicatie waarvan u zelf weet dat dat daar onwaarheden worden gesteld.

Ondanks deze overweldigende krachtpatserij uwerzijds ( ik was slechts in mijn eentje), zag ik u terwijl ik aangevallen werd door tientallen sportschool figuren ( m.i. een uiterst laffe situatie) keihard spierwit wegrennend tussen twee klerenkasten in, daarna heeft u zich gedurende de vijf uitzendingen constant laten ‘bewaken’ van uw ‘ villa’ naar de studio door vijf zg. sportschoolfiguren en de RTL-studio op kosten van de Staat door de politie laten bewaken,etc.

Het artikel van Van Rooyen is wat die passage betreft dus geheel in strijd met de waarheid, en de teneur dat u een Held bent is kennelijk op haar ( natte) fantasie ( en die van u ?) gebaseerd en /of ingegeven om u als SBS collega van haar man als een soort van SBS-Batman ( is van Hout in dit verband Robin?) neer te zetten. Hoe het ook zij door het plaatsen( openbaarmaking) van dit artikel op uw website maakt u zich opzettelijk schuldig aan het verspreiden van lasterlijke onwaarheden jegens mij en tegen over uw eigen publiek en dat is m.i. nu juist precies hetgeen waar u wel extreem goed in bent: een Laffe leugenaar.

Bovendien is rechtens vastgesteld en overgaan in de kracht der gewijsde in 1991 dat u een profijtelijke relatie onderhoudt met bepaalde Maffia en hand en spant diensten verricht voor bepaalde Maffia ( de Bruinsmangroep) sinds 1991, kennelijk onder het mom van de Journalistiek, hetgeen een en ander jegens mij nog ergerlijker maakt, anders gezegd dat deze Openbaarmakingen dus gedaan worden door een lid van de bepaalde Maffia,.c.q. een Maffia-journalist jegens mij onder het mom van de figuur de journalist, een feit dat m.i. alleen in Nederland mogelijk is.

Indien u geen gehoor geeft aan mijn verzoek binnen een week zal ik een klacht tegen u indienen terzake bij de Raad voor Journalistiek en daarna u mogelijk in rechte (kort geding) aanspreken.

In afwachting van uw antwoord,
Steven Brown

———————————————-
De Vries bekent binnen één dag schuld en heeft geen alibi voor zijn jaren lange leugens over mij.

“To: Subject: column Heleen van Rooyen Date: Tue, 12 Oct 2004 16:47:03 +0200

Heer Brown, het is inderdaad een onjuiste bewering van Heleen van Rooyen dat u met een pistool heeft gedreigd. Ik zal de column morgen of overmorgen van onze site laten verwijderen. Groetend,”
Peter R. de Vries

Geef een reactie

